15 Aralık 2007 Cumartesi

Sobelendim :)


Bu hafta hangi konuyu ele alsam diye zihnimde oylama işlemini sürdürürken Mavi Mantar ’ın beni sobelemiş olduğunu öğrendim. Daha önce bloglardan takip ediyordum bu oyunu. Şimdi yazma sırası bana mı geldi? Yaşasın, şımarmak istiyorum!! Hemen eleğimi alıp üstüne bütün özelliklerimi koydum ve başladım elemeye… En nihayetinde eleğin üstünde kalan beni ben yapan taneciklerden 7 tanesini sizlere sunuyorum. Merak edenler için işte bendenizin tanecikleri pardon yani gerçekleri…

İlk sıraya koyacağım gerçeğim tabii ki İstanbul sevdam… Kays Leyla’ya kavuşamamış mecnun olmuş, Ferhat Şirin’e kavuşamamış aşkları efsane olmuş… Benimkisi ise İstanbul’a kavuşamamak… Laf olsun diye sorana cevabım hep “boşver” olmuş.

2 numaralı gerçeğim; çocukluğumun da sıkıntısı“kilo alamama” problemi. Lütfen bunun neresi problem demeyin. Çocukken dışarı çıkacağım günlerde annemin vatkalarını belimin sağ ve sol yanına tutturup pantolonumun düşmesini engellemeye çalışmamın hiç de iyi tarafı yoktu; yazları o kavurucu sıcakta içime kalın çoraplar giyip dolgun bacak imajı vermeye çalışmamın isilik çıkartmama neden olması gibi… O yüzden reyonlarda seçtiğim kıyafetlerin üstüme dar gelmesi ve bir beden büyüğünü isteme durumum hâlâ mutlu eden gerçeklerimden bir tanesidir…

Tam bir hayvan delisiyim. Kedi, köpek, papağan, balık, muhabbet kuşu, hamster, ördek, civciv, kaplumbağa, salyangoz, serçe, kumru… Elime ne geçerse beslemek isterim. Bu huyum yüzünden mart kedilerinin acıklı(?) sesini duyunca elimde bir kap yemekle gece yarıları kendimi çoook sokak ortasında bulmuşumdur…

İkizler burcuyum. İçimdeki bütün Aslıları bir araya toplayıp işe yoğunlaşmam o kadar zor ki… Bir tanesi oturmaya yeltenirken birisi yeni şeyler keşfetmek ister, bir tanesi uyumak üzereyken diğeri kolundan tutup sokağa sürükler… Yaramaz çocuklarım benim…

Kitaplar… Onlarsız hayat düşünemiyorum. Bu tutkumun en hassas noktaları “Şeker Portakalı” ve geçen gün bitirdiğim Sabahattin Ali’nin “Kürk Mantolu Madonna”sıdır. Okumadıysanız şiddetle tavsiye ediyorum.

Şiirlerim… Evvelden, trilyoner olsam bir kuruşuyla gidip şiir kitabı almam diyordum. Şimdi 250’ye yaklaşan sayılarıyla hepsi benim birer tutkum, umudum, özlemim oldular…

7. Veteriner ve ressam... Çocukluğumdan üniversite yıllarına kadar olmak istediğim 2 meslek adı… Ama hayat rüzgârı o kadar farklı biçimde esiyor ki sığınmak istediğiniz her liman arzularınızı çırılçıplak üşütüyor. Siz siz olun çocuğunuzun yüreğine, kendi doğrularınız yüzünden “uhde tohumları” ekmeyin… Sadece destekleyin…

7 maddelik gerçeğimle karşınızdaydım efendim. Şimdi oyun kuralı gereği benim de birilerini sobelemem gerekiyor değil mi? Oooo piti piti karamela sepeti terazi lastik jimnastik… Hu huu Tütü, Punto ebe ebe sobeeeee…

8 yorum:

mavimantar dedi ki...

Sevgili Aslı...Sözünü ettiğin aşklar yaşanıp bir şekilde sona ermiş olanlar.Senin sevdan devam ettiğine göre,sevdiğine kavuşma ümidin halen var demektir.Umutlarını yitirme derim sana...
Ha birde,hani bir söz var ya, içinin güzelliği yüzüne vurmuş diye;işte buna güzel bir örneksin.

Aslı dedi ki...

Ya bu sözün üzerine yorum yazılabilir mi? Evet benim hala umudum var ve bu umut nefes aldığım sürece taptaze yüreğimde olacak. Güzel bakan gözlerine, yüreğine, diline sağlık arkadaşım...

Geveze Kalem dedi ki...

Allah'ım yaşasın! Benim gibi bir ikizler daha! :-) Bundan sonra kendimi anlatmam gerektiğinde, senin cümlelerini kopya olarak Kullanabilir miyim? :-)
Şiire olan tutkunun bir formülü var mı? Hep yakındığım mesele budur benim, ne anlayabilirim ne de akılda tutabilirim. Halbuki hep sevmek isterim.
Sanırım ikizler burçlarının meslek listesinde veterinerlik ve ressamlık var. (Tabii buna yazarlık, avukatlık, gazeteciliği de eklemeliyim.)Veteriner olamadım ama neyse ki ressam değilsem bile boyalarla, çizgilerle, sanatla içiçe olabildiğim bir mesleğim var. :-)

Aslı dedi ki...

Oooo ben de diyordum bu yazarlığının sırrı ne diye meğer sen de ikizlermişsin :) Şiir tutkum büyük konuşmamdan dolayı başıma gelen tatlı bir bela Semacım, bu arada pek bi merak ettim yazdıklarınla hayal dünyamızı renkten renge boyamanın haricinde ne işle uğraşıyorsun acaba :)

Unknown dedi ki...

Merhaba Aslı,

Bende hemen iadei ziyaretimi yapıyım dedim, ne çok ortak yönümüz varmış, seni tanımak güzel olacak:)Bende ikizler burcuyum, hayvanları delice severim,başucumda en az 2 kitap olur.
Sevgiler...

Aslı dedi ki...

Hoşgeldin sevgili Evrim,
iade-i ziyaretin için teşekkür ederim...Ortak özelliklerimizle zaten hayatı ucundan paylaşmaya başlamışız :) Eminim daha bir çok güzellikte yollarımız kesişecek...
Görüşmek ümidiyle
Sevgiler...

mavimantar dedi ki...

Farkındamısın Aslı ? Biz "ikizler" burcu olanlar, birbirimizi buluyoruz galiba.:))

Birde bizi şu "kelime doğrulama" dan bir kurtarsan diyorum...:D

Aslı dedi ki...

:) ilerde bir gün ikizler burcu etkinliği yapabiliriz aslında, mayıs ve haziran ayını kapsayan güzel bir buluş mesela :)
Kelime doğrulama blogla ilgili birşeyse en kısa zamanda hallederim benimle ilgili konularda sabrınıza güveniyorum :)
Sevgiler benden sana :)...