27 Şubat 2008 Çarşamba

Küçük Bir Hikaye...


Tanrı bir gün meleklerden birisine bir sandık emanet etmiş ve demiş ki:
“Bu sandığı sana emanet ediyorum. Ama sakın ola ki içini açıp bakmayasın…”
“Tamam” deyip sandığı almış melek…
Aradan zaman geçmiş ve meleği müthiş bir merak sarmış “Acaba sandıkta ne var?” diye.
İçi içini kemiriyormuş. Sonun da dayanamamış ve sandığı aralar aralamaz içinden bir sarı güvercin ve bir mavi güvercin uçuvermiş. Melek hemen son hamleyle sandığı kapatmış. Sandığın içinde sadece bir güvercin kalmış…
Melek büyük bir utanma ve pişmanlık yaşarken Tanrı yanına gelmiş ve sandığı sormuş. Melek ise ne yapacağını bilemez durumda kızarıp bozarıyormuş. Sonunda olanları bir bir anlatmış.
Tanrı bunun üzerine şöyle seslenmiş meleğe:
“Kaçırdığın o sarı güvercin, insanoğlu için sonsuza dek yaşamdı, yani ölümsüzlüktü. Kaçırdığın o mavi güvercin, sonsuza dek mutluluk, yani barıştı.”
Bunun üzerine melek:
“Peki” demiş. “Sandığın içindeki beyaz olanı nedir?”
Tanrı cevap vermiş:
“ O da sonsuza dek umuttur.”

6 yorum:

Geveze Kalem dedi ki...

Bayıldım bu hikayeye.:) Allah'tan beyaz olan uçmamış, ne yaprdık yoksa...;-)

etki alanı dedi ki...

Demek o yüzden sadece umut edebiliyoruz...Ölümsüzlük için üzülmedim.ama sonsuza kadar mutluluk için üzüldüm..Aşkolsun melek..! :))
TüTü

Aslı dedi ki...

Umut insanı yaşatan en önemli hayat elemanı. Yarınların olması da zaten hep onun sayesinde. Bence de iyi ki uçup gitmemiş. Hikaye bile olsa doğruluk payı yadsınamaz bir gerçek öpüyorummm çok

Aslı dedi ki...

:) Tütüşüm
Günün sözü gibi oldu bu
Bence de aşkolsun meraklı melek :))

Butterfly dedi ki...

Bayıldım ben de bu hikayeye ama şimdi arkadaşlarıma nasıl yollayacağım:) sağ tık yapmayın diyo, ben de bloğun adresini yolarım:)

Aslı dedi ki...

Hikayeyi beğenmene sevindim Kelebeğim :) Demokrasilerde çare tükenmiyor ama sağ tık olayını unutmuştum :))
Öpüyorum canım koccaman...